Burgemeester onthult het logo van de vereniging

Vanochtend was het voltallige beoogd bestuur van onze muziekvereniging uitgenodigd in de kamer van burgemeester Marina Starmans-Gelijns, reden was de onthulling van het logo. “Twee jaar geleden waren we het 175 jarig bestaan van Musis Sacrum aan het vieren” aldus burgemeester Marina Starmans, “en nu staan we hier opnieuw voor een bijzonder moment, want ook Harmonie Aurora is met 109 jaar op een respectabele leeftijd en het is een bijzonder moedige stap om die twee tradities samen te voegen. Als je tien jaar geleden gezegd zou hebben dat deze fusie een optie zou zijn, dan had niemand je geloofd. Het zal ook soms best wel eens moeilijk zijn maar ik ben trots op de moed die beide verenigingen hiermee tonen. Bedankt daarvoor. Het is belangrijk dat we in een plaats als Dongen, met zo’n rijke muziekhistorie, kunnen blijven musiceren. Muziek leeft in Dongen en op deze manier blijft dat ook het geval.” Hierna kreeg beoogd voorzitter Kees Broeders het woord; “Wij zijn er trots op dat we het predicaat Koninklijk hierbij kunnen behouden en ook trots op het feit dat burgemeester Marina Starmans zich bereid heeft verklaard om beschermvrouwe van de nieuwe muziekvereniging te worden.” De kersverse beschermvrouwe kreeg daarna meteen de eer om het logo van de Koninklijke Muziekvereniging Dongen te onthullen.
Foto’s Jan Stads / Pix4Profs