Kees Broeders benoemd tot erelid Koninklijke Muziekvereniging Dongen

Een zeer bijzonder moment gisterenavond aan het eind van de Algemene Ledenvergadering. De inmiddels teruggetreden voorzitter Kees Broeders werd voor zijn jarenlange inzet voor de muziekvereniging onder luid applaus benoemd tot erelid van onze muziekvereniging.

“Ik dank iedereen waar ik de afgelopen jaren mee heb samen mogen werken, in het bijzonder de bestuursleden. Ik zal de muziekvereniging met bovengemiddelde aandacht blijven volgen en ik wens het nieuwe bestuur zeer veel succes. Dank jullie wel.” Dat waren Kees Broeders zijn laatste woorden als voorzitter van Koninklijke Muziekvereniging Dongen.

Na 16 jaar bestuurslid waarvan 8 jaar als voorzitter heeft Kees op woensdag 5 februari j.l. het stokje officieel overgedragen.  Hoe Kees in aanraking kwam met muziek? Dat vragen veel mensen zich af. Kees zelf leest namelijk geen noot, maar zijn zoon Emiel Broeders ging op drumles en werd daarna lid van Koninklijke Muziekvereniging Musis Sacrum. Dit is niet de reden dat Kees in aanraking kwam met Musis Sacrum. Kees kende namelijk Frank Rombouts, Henk Snijders en Bert Verhagen van Stichting de Peeënstekers. Zij hebben Kees uiteindelijk meegetrokken in dit hele avontuur, waarvan niemand wist dat dit 8 jaar bestuur en daarnaast 8 jaar voorzitterschap ging opleveren.
Kees is een fanatiekeling. Hij wil altijd zorgen dat alles op rolletjes verloopt. ‘’Ik houd er niet van als bijvoorbeeld laptops niet werken op het moment dat ik het hard nodig heb, dus ben ik gisteren hier geweest om te checken of alles het deed.’’ Dat is Kees, altijd alles zeker weten. Daarnaast gaat Kees geen uitdaging uit de weg. Aan vele projecten van alle orkesten heeft hij veel aandacht besteed. Ook tijdens de fusie met Harmonie Aurora heeft Kees veel uren vrij gemaakt om voor alle leden te zorgen dat het goed ging komen. Wat Kees zeker niet vergat waren de jeugdleden. Hij stimuleert de jongeren om projecten te ontwikkelen, stond z’n mannetje als er iets geregeld moest worden en was daar ook altijd voor honderd procent bij betrokken.
Nu komt voor Kees het moeilijkste gedeelte: loslaten. Dit zal waarschijnlijk een heel gek gevoel zijn. Hij was nog geen uur voorzitter-af en hij stond alweer te regelen wat er allemaal op Facebook gepost moest gaan worden. Waarop werd gezegd: ‘’Ho, Ho, Kees, dat wordt allemaal geregeld! Loslaten jij! Dit is niet meer jouw pakkie-an!’’ Kees is een vrijwilliger in hart en nieren. Stiekem hopen we hem nog veel te zien bij onze vereniging. Om zijn inzet van de afgelopen jaren te eren is hij op 5 februari j.l. benoemd tot erelid van Koninklijke Muziekvereniging Dongen. De ruim 90 leden die aanwezig waren tijdens de algemene ledenvergadering waren het hier voor honderd procent mee eens.
Lieve Kees, de hele vereniging wil je bedanken voor alles. Eigenlijk is het niet in woorden te beschrijven hoe dankbaar de vereniging is. We zien je graag bij alle activiteiten als erelid van onze prachtige vereniging waar jij aan bijgedragen hebt!

Voor deze Algemene Ledenvergadering waren maar liefst 91 stemgerechtigde leden aanwezig. Uniek. Tijdens deze vergadering hadden drie bestuursleden zich niet herkiesbaar gesteld. Monique van Riel (jeugdzaken), Kees Klaassen (penningmeester) en Kees Broeders (voorzitter) zijn terug getreden uit het bestuur. Maar het bestuur is meer dan op volle sterkte want maar liefst vijf personen zijn in het bestuur gekozen. Ingomar Aarden (penningmeester), Angelique den Boer (jeugdzaken), Caroline van Dongen (secretaris), Laurens IJpelaar (activiteiten / pr) en Mark Wempe (voorzitter) werden met een overgrote meerderheid van stemmen gekozen. Het bestuur wordt gecomplementeerd met Jack Schellekens (muziekcoördinator) en Kees Lodewijks (instrumentarium). Veel succes gewenst voor dit nieuwe bestuur. Na de vergadering was er natuurlijk het traditionele rondje van de penningmeester.