Sebastiaan Hettema nieuwe dirigent harmonieorkest

Na een zorgvuldige procedure waarbij de sollicitatiecommissie 26 sollicitatiebrieven ontving, zes gesprekken heeft gevoerd en samen met de orkestleden 4 proefdirecties heeft beoordeeld is Sebastiaan Hettema op voordracht van de commissie door het bestuur aangesteld als nieuwe dirigent van het harmonieorkest van onze muziekvereniging.
Sebastiaan werd geboren op 15 mei 1974. Zijn eerste muzieklessen kreeg hij op 5-jarige leeftijd van zijn vader op viool. Op 8 jarige leeftijd begon hij met piano waarna hij uiteindelijk op 11-jarige leeftijd koos voor de hoorn.
Na gestudeerd te hebben bij Pieter Gouderjaan, Martin van de Merwe, Bob Stoel en diverse masterclasses te hebben gevolgd, deed hij in 1998 eindexamen aan het Rotterdams Conservatorium.
Tijdens zijn studie al remplaceerde hij bij orkesten als, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Gelders Orkest, Holland Symfonia, Radio Symfonieorkest en Il Novecento (B). Zo heeft hij al vele concertreizen gemaakt  door Europa, Amerika, Rusland en de Caraïben. Ook heeft hij veelvuldig meegewerkt aan radio-,cd- en televisieopnames.
Sinds 2002 is hij verbonden als solohoornist aan de Marinierskapel der Koninklijke Marine waarmee hij ook diverse keren heeft solo gespeeld in hoornconcerten van Mozart, Richard Strauss en Appermont. Het Concerto for horn and band van Bert Appermont heeft hij samen met de Marinierskapel op CD gezet.
Tijdens zijn studie is hij zich ook gaan oriënteren op het dirigeren. Hij wordt regelmatig gevraagd als gastdirigent. Sebastiaan is behalve bij de Koninklijke Muziekvereniging Dongen ook dirigent bij de Maassluise harmonie en de Koninklijke harmonie van Herent (B).

Woensdag 21 februari verzorgt Sebastiaan voor de eerste keer de repetitie van ons harmonieorkest, wij wensen hem veel succes.