KMD jeugdorkest samen met Klezmerband Di Gojim

Theaterzaal Cammeleur

Tijd:

Nog niet bekend

Om het 10-jarig bestaan van de Blazers Compagnie op een bijzondere manier luister bij te zetten, worden op 1 en 2 november in de Cammeleur enkele concerten gegeven in samenwerking met Klezmerband Di Gojim.

Op 2 november vindt in de Cammeleur een kindervoorstelling plaats, die gericht is op het jonge publiek. Tijdens deze speciale voorstelling zijn te horen: Klezmerband Di Gojim en het jeugdorkest van de Koninklijke Muziekvereniging Dongen onder leiding van Rolf Rombouts

Klezmerband Di Gojim
Het is 1988, de fascinatie voor een nog onbekende muzieksoort brengt een groepje conservatorium-studenten bij elkaar. Ze luisteren naar illustere cassettebandjes en uit de VS geïmporteerde elpees. Als radiomaker Wim Bloemendaal tijdens zijn programma ‘Moondogs’ een special aan klezmer wijdt, is de missie duidelijk… Niet veel later wordt Nederlands eerste klezmer band geboren, de naam is Di Gojim.

Vele theatertournees en internationale festivals volgden. Di Gojim speelde in New York, Istanbul, Budapest, Jeruzalem, Berlin, Paris, Brussel, Mexico City, Bogota, Wroclaw, Barcelona, Madrid en vele andere steden. Di Gojim werkte samen met Robert Long, Ivo de Wijs, Frans Weisz, Fred Florusse, Ivo Janssen, Frank London, Shura Lipovski, Bente Kahan en actrice Bodil de la Parra.

Di Gojim bestaat uit: Alysia van Horik (zang), Tim de Vries (klarinet), Eric Roelofsen (trombone en tuba), Vincent Knaven (slagwerk) en Sjaak van der Reijden (accordeon, trompet).

Bron, link: Concert 10 jarig bestaan Blazers Compagnie Dongen – De Cammeleur

Laatste agenda items