Paco’s Muzikale Wereldreis, een unieke kindervoorstelling

Het jeugdorkest olv dirigent Rolf Rombouts brengt een unieke kindervoorstelling. Samen met een popcombo en zang neemt het orkest iedereen mee op reis op zoek naar Paco de papegaai. Let op! De voorstelling van 15.00uur is uitverkocht, er is een extra voorstelling om 11.00 uur.
Een korte introductie:
In Paco’s muzikale wereldreis is de papegaai Paco kwijt. De drie zussen Sam, Suus en Saar gaan naar hem op zoek! Samen met Babs de luchtballonvaarster komen ze in allerlei landen waar ze verschillende muziekstijlen tegenkomen! Gaan we Paco de papegaai weer terugvinden?

Kaartverkoop via www.decammeleur.nl

Persbericht 14 november onder deze kleurrijke poster.

Kaartverkoop start vrijdag 15 november
Kindervoorstelling Paco’s Muzikale Wereldreis

Het jeugdorkest van Koninklijke Muziekvereniging Dongen, onder leiding van dirigent Rolf Rombouts, brengt een unieke kindervoorstelling Paco’s Muzikale Wereldreis. Samen met popcombo en zang neemt het jeugdorkest iedereen mee op reis, op zoek naar de papegaai Paco. Een kindervoorstelling welke geschikt is voor kleuters tot en met kinderen uit groep 8. Op zondag 19 januari 2020 (15.00 uur) gaat deze kindervoorstelling vertoond worden in theaterzaal De Cammeleur in Dongen. In Paco’s Muzikale Wereldreis is Paco de papegaai kwijt. De drie zussen Sam, Suus en Saar gaan naar hem op zoek. Samen met Babs de luchtballonvaarster komen ze in allerlei landen waar ze verschillende muziekstijlen tegenkomen. De grote vraag: Gaan ze Paco de papegaai weer terugvinden? Het verhaal is geheel in eigen beheer bedacht door een aantal jeugdleden en leden van de jeugdcommissie van de muziekvereniging.

Het jeugdorkest staat onder leiding van dirigent Rolf Rombouts en bestaat uit 12 vaste muzikanten in de leeftijd van 10 tot 15 jaar. Voor dit project is het jeugdorkest, voor extra muzikale ondersteuning, uitgebreid met enkele muzikanten uit het groot-orkest, daarnaast wordt het orkest begeleidt door een popcombo. De wekelijkse repetities vinden op maandag van 18.00 uur tot 19.00 uur plaats in verenigingsgebouw “De Poort”. Er zijn ook een aantal gezamenlijke repetities op de zondagochtend gepland met popcombo, de hoofdrolspelers en het koor. Op 14 juni 2019 zijn er audities gehouden voor de hoofdrollen voor dit project. Hieruit zijn Paco de papegaai (Jelle Verdaasdonk), de drie zussen Saar (Lisse Versluis), Sam (Dominiek van Os) en Suus (Eva den Boer) geselecteerd, ballonvaarster Babs (Dewy Bosters) is ook medebedenker van deze kindervoorstelling. Alle andere kinderen (14) die auditie hebben gedaan zingen mee in het gelegenheidskoor. Voor dit project is de zangbegeleiding in handen van een vocal coach, Marjolein Heijne. Wat ook bijzonder is, is dat de jeugdleden het decor meehelpen schilderen, een kleurrijk palet van diverse landen waar de reis doorheen komt. Natuurlijk kan een luchtballon, het vervoermiddel voor de zoektocht naar Paco ook niet ontbreken in het decor.
Op 29 september jongsleden werd de kick-off georganiseerd. Alle ouders cq verzorgers van de deelnemers zijn tijdens deze bijeenkomst geïnformeerd over dit project. Wat houdt het project precies in, wat wordt van de kinderen verwacht, wanneer start kaartverkoop etc. Onder grote belangstelling werden er al enkele muziekstukken ten gehore gebracht. Er zijn een aantal muziekstukken uitgekozen welke passen binnen dit thema, muziek uit diverse werelddelen en/of landen. De stukken zijn gearrangeerd door dirigent Rolf Rombouts en zijn derhalve op maat gesneden voor het jeugdorkest. “DoReMi”, “Pina Colada”, “1001 Arabian Nights” of “Waka Waka”, zijn onder andere nummers welke in de kindervoorstelling voorbij komen. Het programma heeft een duur van ruim een uur en kent geen pauze.
Kortom. Het jeugdorkest van Koninklijke Muziekvereniging Dongen pakt groots uit en brengt een prachtige kindervoorstelling genaamd Paco’s Muzikale Wereldreis. Zoals gemeld start de kaartverkoop op aanstaande vrijdag 15 november, de kaartjes kosten slechts €5! Op zondagmiddag 19 januari samen met uw (klein)kinderen naar deze unieke voorstelling, alvast een mooi Sinterklaas- of Kerstcadeau. De kaartjes zijn te koop via de website van De Cammeleur, www.decammeleur.nl. Muziek maak je samen!