Bevrijdingsconcert “75 jaar Vrijheid Dongen”

Het harmonieorkest van Koninklijke Muziekvereniging Dongen” onder leiding van dirigent Sebastiaan Hettema brengt voor u op 3 november het bevrijdingsconcert, dit ter gelegenheid van de festiviteiten van “75 jaar vrijheid Dongen”. Het concert begint op deze zondagmiddag om 13.30 uur en wordt gehouden in De Cammeleur, de kaartverkoop start op vrijdag 20 september 10.00 uur via de website www.decammeleur.nl.
Op 30 oktober is het exact 75 jaar geleden dat Dongen bevrijd werd met de operatie ‘Market Garden’. Dit wordt in de week voor 3 november uitgebreid gevierd in Dongen, ’s Gravenmoer, Klein-Dongen en Dongen Vaart. Het uit 65 personen bestaande harmonieorkest van Koninklijke Muziekvereniging Dongen is door de projectorganisatie “75 jaar vrijheid Dongen” uitgenodigd om als sluitstuk van deze vele herdenkingen en festiviteiten het bevrijdingsconcert te verzorgen. Dirigent Sebastiaan Hettema heeft samen met de muziekcommissie een mooi muzikaal programma van zo’n 12 muziekstukken samengesteld, met een opbouw van onderdrukking en bezetting naar bevrijding. Wat de exacte muzikale invulling is, blijft nog even een verrassing.
De entreebewijzen kosten €7,50 per persoon inclusief een pauzedrankje, maximaal vier tickets per persoon. De organisatie als ook het harmonieorkest hoopt u te mogen begroeten bij dit bijzondere concert.