Een leerzame muziekdag voor onze jeugd

Zondag jongstleden stond de muziekdag voor opleidingsorkesten in Goirle op de agenda, locatie was het Mill Hill College. Naast ons jeugdorkest namen ook Vlijt en Volharding (Alphen), L’Echo des Montagnes (Tilburg), Asterius (Oisterwijk) en Colorato van de organiserende muziekvereniging Harmonie Goirle hier aan deel. Er werd met sectierepetities en ook een gezamenlijke repetitie een viertal muziekstukken in gestudeerd: Lion King, Jurrasic Parc, Pokémon en Joris en de Draak. Een verrassende ‘bonustrack’ was ‘lang zal hij leven’ voor Bram Verdaasdonk uit het jeugdorkest, hij was zondag jarig. De lunch bestond uit frietjes, vers uit een echte frietkar, maar ook aan drinken en snoep geen gebrek, de organisatie had aan alles gedacht. Om 16.00u werd onder grote publieke belangstelling een gezamenlijk een afsluitend concert gehouden. Het was een lange, maar leerzame dag voor onze jeugdleden. Foto’s en filmpjes zijn gemaakt door Caroline en Monique, bedankt ook voor de begeleiding.