Indrukwekkend bevrijdingsconcert door harmonieorkest

Het harmonieorkest onder leiding van dirigent Sebastiaan Hettema verzorgde afgelopen zondagmiddag een fantastisch bevrijdingsconcert in een uitverkochte Cammeleur. Het concert was het slotstuk van de festiviteiten van het bevrijdingsweekend ter gelegenheid van “75 jaar Vrijheid Dongen” en was opgebouwd van onderdrukking en bezetting naar bevrijding. De gekozen muziekstukken sloten naadloos op dit thema aan. Als muzikaal solist was David Peijnenborgh uitgenodigd om een drietal stukken op viool te begeleiden.
Het concert na het welkomstwoord door voorzitter Kees Broeders geopend met “Hymn to the fallen” gevolgd door het mooie “The Story of Anne Frank”,  “Casualties of War” en “The guns of Navaronne”. Het laatste stuk voor de pauze was het indrukwekkende “Theme of Schindler’s List” met David Peijenborgh op viool. Na de pauze zette dirigent Sebastiaan Hettema direct in met “Soldaat van Oranje”, “Victory” en “Liberation”. Hierna twee medleys “Glenn Miller Medley” en “Vera Lynn Forever”. Het laatste muziekstuk in het programmaboekje was “A brand new Day”. Het dankwoord werd uitgesproken Bas de Jong voorzitter Oranje Comité Dongen en aansluitend volgde de toegift “Greatest War Themes” en het “Wilhelmus”. Burgemeester Marina Starmans blikte tot slot terug op het fantastisch georganiseerde bevrijdingsweekend en eindigde met de woorden “till we meet again”, het orkest zette direct deze evergreen van Vera Lynn in. Oprecht een waardig slot van deze mooi middag.
<foto’s Oranje Comité Dongen>