Jeugdleden actief tijdens NL Doet

Op vrijdag 15 en zaterdag 16 maart is het weer zo ver. Dan organiseert het Oranje Fonds voor de 15e keer NLdoet in het hele Koninkrijk. Omdat het bij onze vereniging een buitenactiviteit is, waarbij het echt droog moet zijn, verplaatsen wij het evenement naar 30 maart. Onze jeugdleden gaan de lange witte muur op het parkeerterrein achter De Poort voorzien van kleurrijke graffiti, dit wordt samen gedaan met Contour de Twern.  Een leuk project waarbij men allerlei leuke nieuwe mensen leert kennen en ook hun sociale betrokkenheid kunnen tonen. De coördinatie van deze dag ligt bij de activiteiten- en jeugdcommissie.
Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar steunde het met € 31 miljoen initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander. De Nationale Postcode Loterij is partner van NLdoet.  Het Oranje Fonds wordt verder o.a. gesteund door De Nederlandse Loterij en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn het beschermpaar van het Oranje Fonds.