Dongense Muziekbende

Eerste Muziekbende afgesloten op zondag 2 juli met een druk bezocht optreden.

2

In de eerste periode leerde de kinderen van alles over muziek en muziekinstrumenten. In december werd deze eerste periode mooi afgesloten samen met het Jeugdorkest in de oude kerk met een kerst concert. Hierna gingen er nog 10 kinderen door naar de tweede periode.

In deze 15 weken had ieder kind een vast instrument gekozen. Zo waren daar de saxofoon, trompet, gitaar, blokfluit, drums en keyboard. Samen met Rolf zijn ze een aantal liedjes gaan instuderen, met echte muzieknoten die ze moesten leren lezen. En afgelopen zondag 2 juli gaven ze samen met het jeugdorkest hun slotconcertje bij De Poort. Ouders, broertjes, zusjes en familieleden werden uitgenodigd om te komen luisteren.

De kinderen hebben daar de nummers ‘Blazen maar’, ‘de treinreis’, ‘Funny Sunny’ en ‘I feel Good’ ten gehore gebracht, waarbij ze als echte muzikanten tijdens het spelen van het laatste nummer nog coole dansmoves lieten zien.

En dan zit voor deze groep “De Muziekbende” erop. Zij kunnen nu ervoor kiezen om les te nemen bij een docent, om hopelijk snel aan te kunnen sluiten bij het jeugdorkest.

Heb jij je familielid, vriendje of vriendinnetje zien spelen en wil je dit ook!, MAANDAG 11 SEPTEMBER begint er weer een nieuwe Muziekbende.  Dus zit je in groep 5 t/m7 van de basisschool geef je dan snel op via dit mailadres,

muziekbende@muziekverenigingdongen.nl