Muziek maken, dat doen we samen!

Houd jij van muziek? Altijd al een instrument willen bespelen? Samen in een orkest de zaal op z’n kop zetten? Speel je naast je lessen aan “het Kunstpodium” graag in een groep samen,  Dat kan!

Het jeugdorkest van Koninklijke Muziekvereniging Dongen (KMD) is de plek waar kinderen tussen 8 en 17 jaar gezamenlijk muziek maken. Instrumenten genoeg om uit te kiezen: trompet, saxofoon, klarinet, trombone of slagwerk. Muziek maken, dat doe je samen!

Samen toewerken naar optredens voor publiek als dat weer kan. De Koninklijke Muziekvereniging Dongen heeft hier al aardig wat ervaring mee. Je hebt vast wel gehoord van projecten zoals: “Paco’s muzikale wereldreis“ dat twee keer een uitverkochte Cammeleur had. De samenwerking met de Dongense Jeugdraad waar we de intocht van Sinterklaas elk jaar muzikaal weten op te vrolijken. Ook L-Joy weet ons te vinden om een muziekstuk in te spelen voor een dansactiviteit. Voor 2022 zijn de voorbereidingen voor een nieuw muzikaal spektakel al begonnen. Jij kunt nog meedoen!

Nu is er een mooi aanbod: wanneer je jeugdlid bent van de Koninklijke Muziekvereniging Dongen ontvangen je ouders 50 % reductie op de leskosten bij het Kunstpodium. Dit wordt dan door de vereniging geregeld. Hier zijn natuurlijk wel regels aan verbonden. Navraag kun je doen bij de muziekvereniging.

Onze dirigent Rolf Rombouts kan er snel voor zorgen dat je mee kunt spelen in het jeugdorkest. Zij repeteren op maandagavond van 18.00 tot 19.00 uur in Jeugdcentrum De Poort. Waar wacht je nog op om een keer te komen kijken? Super tof!

Dus volg je al lessen bij het Kunstpodium, of wil je dit gaan doen, kom dan een keer kijken bij de repetitie. Stuur dan even een mailtje naar jeugdorkest@koninklijkemuziekverenigingdongen.nl