Nieuwsbericht Pop Rock in Concert

Eind oktober dit jaar staat theaterzaal van De Cammeleur bol van de Pop & Rock muziek. Niet door een tributeband, maar het harmonieorkest van de grootste muziekvereniging van Dongen gaat een bijzonder concert verzorgen. Het concert wordt uitgevoerd met popcombo en zangsolist Tommie Christiaan, alsook een voorprogramma met de Dongense formatie De Klik. Er staan twee concerten geprogrammeerd, op zaterdagavond 28 oktober (staanpubliek) en op zondagmiddag 29 oktober wordt de tribune uitgeschoven.

Kaartverkoop en repertoire
Een maandje geleden is de kaartverkoop van start gegaan en ondanks dat men toen nog volop in de vakantieperiode zat is het concert op zondagmiddag al zo goed als uitverkocht. Maar niet getreurd, voor zaterdagavond 28 oktober (aanvang 20.30uur) kunt u nog tickets à €15 bemachtigen via de website van De Cammeleur (Pop Rock in Concert 28 oktober – De Cammeleur). Heerlijk genieten van de muziek en af en toe een drankje halen in het grandcafé van de Cammeleur.

Een bijzonder concert
Een bijzonder concert dus. Het orkest onder leiding van dirigent Sebastiaan Hettema bestaat uit zo’n 55 leden en heeft voor een muziekkeuze in het pop- en rockgenre gekozen en bewandelt hiermee een niet alledaagse weg. Dirigent Hettema verklaart de keuze nader: ”nummers die eigenlijk niet zo vaak op de muziekstandaard van de muzikanten verschijnen, op zich vreemd aangezien deze muziekstroming bij een zeer groot publiek bekend is en jaarlijks in de bovenste regionen van de Top2000 verschijnen. Wij pakken dit graag op met een avond- dan wel middagvullend programma”. Tommie Christiaan gaat een aantal van deze nummers op het podium ten gehore brengen. Wat dacht u van de volgende kneiters van hits; Metallica (Nothing Else Matters), Queen (The Show Must Go On), Simple Minds (Don’t You Forget About Me), Pink Floyd (Another Brick In The Wall) of Clocks van Coldplay en zelfs een complete Deep Purple medley. Zoals in het intro gemeld wordt het orkest voor dit concert uitgebreid met een popcombo bestaande uit drums, bas- en slaggitaar en toetsen. Dit maakt het plaatje compleet. Dus koop die tickets en “let’s rock!”.

Tommie Christiaan
“Het ons als muziekvereniging gelukt om Tommie Christiaan voor dit ‘Pop Rock in Concert’ te strikken”, vertelt een trotse voorzitter Mark Wempe. “Een duizendpoot, zo mogen we Tommie Christiaan best noemen, met een achtergrond in alle mogelijke facetten van het artiestenvak. Na zijn meest recente hoofdrol in de musical ‘On Your Feet!’ en zijn rol als Jezus in ‘The Passion’ richt het multi talent zich vooral op muziek. Sinds zijn verschijning in het bekende tv-programma ‘Beste Zangers’ is heel Nederland het erover eens: Tommie Christiaan is een begenadigd zanger. Dat had hij al bewezen in zijn vele musicalrollen, maar nu deed hij het op eigen titel”, staat in zijn biografie opgetekend. “En nu dus, eind oktober, ‘live on stage’ in onze eigen Cammeleur”, sluit Wempe af.

Papachat

De organisatie werd enige tijd geleden geconfronteerd met het feit dat De Klik door omstandigheden het concertweekend moest afzeggen. Jammer natuurlijk, maar er werd snel geschakeld en er is een prima vervangende act als voorprogramma geboekt: Papachat. Een zevenkoppige coverband uit Dongen in de leeftijdscategorie van 18 tot en met 29 jaar. De band is in 2018 opgericht en hebben al een aantal leuke optredens mogen verzorgen; onder ander op het Oranjeparkfestival, trouw- en verjaardagsfeesten en nog veel meer.

De band Papachat bestaat uit drummer Jeroen, Ruben bespeelt de gitaar en Jorik de basgitaar, Daan, Robin en Pjotr bemannen de blazerssectie en Anna zingt de sterren van de hemel. Het repertoire is breed: Pop, Rock, Feest; noem maar op. Van Tina Turner tot Nielson, van Bruno Mars tot Bon Jovi; alles komt voorbij! Tijdens het voorprogramma zullen ze vooral rocknummers uit hun repertoire laten horen. Een prima opwarmer om alvast in de stemming te komen voor het Pop Rock in Concert. Een knallend begin van de avond is gegarandeerd! Overigens speelt Papachat ook op de zondagmiddag, dan na afloop van het concert in het Grand Café, zij gaan dan het feestje compleet maken met een heerlijke afterparty.

Coproductie
Koninklijke Muziekvereniging Dongen heeft voor dit grote project de samenwerking gezocht met De Cammeleur (Stichting Donckhuys), het is voor de eerste keer dat laatstgenoemde in zo’n grote productie participeert. “Het is belangrijk om lokale culturele activiteiten te koesteren en te ontplooien. Zie het als een pilot, we willen dit soort constructies zeker meer gaan opzetten”, aldus Jurgen Jansen van Donckhuys. Deze twee organisaties zorgen er
beiden voor dat de eigen expertises ten volle worden benut.

“De complete muzikale invulling ligt vanzelfsprekend bij de muziekvereniging, maar de verdere organisatie wordt in nauwe samenwerking uitgevoerd. Denk aan de inrichting van de zaal, er komt een groot podium wat in hoogte oploopt, de muziekvereniging zorgt voor de nodige vrijwilligers om deze hand- en spandiensten goed te laten verlopen”, vult Henk Snijders van de projectorganisatie aan. “De kaartverkoop verloopt via het online ticketsysteem van De Cammeleur, dat is een stukje ontzorgen voor de muziekvereniging. Er zijn zalen voor de deelnemende muzikanten, deze faciliteiten zijn natuurlijk optimaal. Al met al een mooi gezamenlijk project”, kaart Snijders de voordelen aan. Beide organisaties hebben een en ander enkele weken geleden in een overeenkomst vastgelegd en voornoemde heren hebben dit ondertekend.